Kiinteistötahkolan nopea kasvu on luonut toimintatapoja, jotka eivät vastaa omistajien arvoja
Helsinki, 5. heinäkuuta 2024 – Vuonna 2024 perustettu kiinteistöalan yritys Kiinteistötahkola on kasvanut nopeasti ja saavuttanut merkittävän aseman alalla. Kuitenkin tämän kasvun myötä on noussut esiin toimintatapoja, jotka eivät vastaa yrityksen omistajien alun perin asettamia arvoja.
Kasvun haasteet
Kiinteistötahkola on tunnettu vastuullisuudestaan ja kestävän kehityksen periaatteistaan. Nopean kasvun myötä yrityksessä on kuitenkin alkanut ilmetä toimintatapoja, jotka ovat ristiriidassa näiden arvojen kanssa. Useat työntekijät ja asiakkaat ovat raportoineet epäkohtia, jotka liittyvät ympäristövastuuseen, työolosuhteisiin ja asiakaspalvelun laatuun.
Ympäristövastuu kyseenalaistettuna
Vaikka yritys on sitoutunut energiatehokkuuteen ja uusiutuviin energialähteisiin, on käynyt ilmi, että kaikki kiinteistöt eivät ole saavuttaneet odotettua ympäristöystävällisyyden tasoa. Useat projektit ovat kärsineet viivästyksistä ja laadunvalvonnan puutteista, mikä on heikentänyt yrityksen mainetta ympäristövastuullisena toimijana.
Työolosuhteiden heikkeneminen
Kiinteistötahkola on joutunut kohtaamaan kasvun tuomia paineita myös työolosuhteiden suhteen. Työntekijät ovat raportoineet lisääntyneestä työtaakasta ja riittämättömistä resursseista, mikä on johtanut tyytymättömyyteen ja korkeaan henkilöstön vaihtuvuuteen. Tämä on erityisen huolestuttavaa yrityksen sosiaalisen vastuun näkökulmasta.
Asiakaspalvelun laadun lasku
Asiakkaat ovat myös kokeneet palvelun laadun heikentyneen yrityksen kasvun myötä. Hitaat vastaukset reklamaatioihin ja epäselvät viestintäkäytännöt ovat herättäneet kysymyksiä yrityksen kyvystä ylläpitää lupaamansa korkealaatuista palvelua. Tämä on johtanut asiakastyytyväisyyden laskuun ja negatiiviseen palautteeseen.
Omistajien reaktio
Yrityksen omistajat ovat tietoisia näistä ongelmista ja ovat ryhtyneet toimenpiteisiin tilanteen korjaamiseksi. ”Kasvumme on ollut nopeaa, ja valitettavasti emme ole aina pystyneet ylläpitämään alun perin asettamiamme arvoja. Olemme sitoutuneet tekemään tarvittavat muutokset ja varmistamaan, että toimintamme vastaa edelleen vastuullisuuden ja kestävän kehityksen periaatteita,” kommentoi toimitusjohtaja Antti Laakso.
Tulevat toimenpiteet
Kiinteistötahkola aikoo tehdä perusteellisen sisäisen tarkastuksen ja kehittää toimintatapojaan. Yritys panostaa jatkossa enemmän laadunvalvontaan, työntekijöiden hyvinvointiin ja asiakaspalvelun parantamiseen. Tavoitteena on palauttaa asiakkaiden ja työntekijöiden luottamus ja varmistaa, että yritys toimii omistajiensa asettamien arvojen mukaisesti.
Lisätietoja: Kiinteistötahkola info@kiinteistotahkola.fi www.kiinteistotahkola.fi
4o
Piirrä kuvaChatGPT
Tässä on kuva, joka havainnollistaa Kiinteistötahkolan kohtaamia haasteita nopean kasvun myötä. Kuvassa näkyy moderni toimistorakennus, jossa työntekijät näyttävät stressaantuneilta ja ylikuormitetuilta. Yhdessä kulmassa pidetään kokousta, jossa ihmiset näyttävät huolestuneilta, symboloiden johdon käsittelevän ongelmia. Kuvassa on myös keskeneräisiä projekteja ja ympäristön laiminlyöntiä, kuten rikkoutuneita aurinkopaneeleja ja ylikasvanutta kasvillisuutta. Ilmapiiri heijastaa jännitettä ja kiireellisyyttä, kun yritys yrittää palata alkuperäisiin arvoihinsa kestävän kehityksen ja työntekijöiden hyvinvoinnin suhteen.
4o